Egyre nehezebb a zenei világban érvényesülni, de hasznos tanácsokkal felvértezve, könnyebben vehetjük az akadályokat!
A zene felpezsdít
Mint oly sokan mások, én is imádom a zenét.
Már azért is fogalmazok így, mert számomra mindegy, milyen zenei stílus (bár – meg ne sértődjenek az érintettek- a „kiabálós” erős metál távol áll tőlem), én tényleg szinte mindent meghallgatok.
Nem pusztán ellazít, de egyszerűen motivál, új gondolatokat is ébreszt bennem egy-egy dal. Persze mást hallgatok munka közben, és mást indítok el vezetés vagy futás közben, de a lényeg, hogy mindig szólnia kell valaminek a háttérben.
Koncentrált figyelem
Azt gondolnánk, hogy ez elterelheti a figyelmet, vagy egyszerűen lelassíthatja például a munkavégzést, de nálam épp fordítva működik. Ha bekapcsolom a zenét, akkor az általa festett világban el tudok lazulni. Csak én vagyok és az adott teendő. Megtalálom a fókuszt.
Aztán persze ott vannak azok a lazulós esték, amikor lehetőséged van beülni valahová, és ha még szerencséd van, akkor élőzenét is hallgathatsz, vagy egy mini koncertet. Nekem pedig ez mindig különleges alkalom, mert sokáig szerettem volna hivatásos zenész lenni.
Tervek és valóság
Aztán persze idővel jönnek azok a bizonyos szürke hétköznapok, a feladatokkal és a „nagybetűs” felelősségvállalással. Így nem lehet csodálkozni, ha kihunynak a kezdeti lelkesedés fényei, és marad a zene az életed meghatározó-, ugyanakkor nem alkotó/alakító része.
Ezért aztán nagyon örültem, amikor a közelmúltban összefutottam korábbi osztálytársammal egy az előzőekben már említett mini koncerten Budapesten. Ott állt a színpadon, és a régi, kezdetlegesnek tűnő mozdulatai mára már kicsiszolt tökéletességgel hívták életre a dallamokat.
Tervezni okosan kell
Alig vártam, hogy az előadást követően kicsit beszélhessünk. Nagyon érdekelt, milyen út vezetett a színpadhoz. Bevallom egy kicsit irigykedtem is rá. Neki sikerült. Hogy csinálta? Egyáltalán hogyan indult el? Én korábban elvesztem a legapróbb jogi útvesztőben is, amikor felmerült a zenei vállalkozásom indítása. De amikor őt néztem a színpadon, minden olyan egyszerűnek tűnt.
S bár nem rögtön a koncert után, de sor került a baráti találkozóra egy általunk kedvelt pesti kávézóban. Alaposan kifaggattam korábbi zenésztársamat. Ma már nem elég szeretni a zenélést, és nem elég azt jól csinálni. Megfelelő vállalkozói háttér elengedhetetlen a létezéshez és elinduláshoz. Elmondta, ha komolyan érdekel a vállalkozás, akkor bizony érdemes előre megtervezni néhány dolgot. Nem lehet kihagyni a részleteket, hisz mint tudjuk, az ördög is ezekben rejlik. Ugyanakkor körültekintőnek kell lenni. Hasznos, ha minél több emberrel beszélünk, és minél több kockázati tényezőt kizárunk.
Megoldás: székhelyszolgáltatás budapest
Így esett szó a székhelyszolgáltatás budapest oldaláról is, amiről ugyan hallottam korábban, de sosem néztem utána tüzetesebben. Nem is gondolnánk, mennyi plusz adminisztrációs tehertől szabadítja meg a vállalkozót, ha igénybe veszi Budapesten a székhelyszolgáltatást.
Lévén, hogy itt élek Pesten, nyilván a vállalkozásomat is ide jegyeztetném be, de ennél tovább nem gondolkoztam korábban. Pedig zenésztársam elmondása alapján ez nagyon fontos lehet a vállalkozásom életben maradása érdekében.
Végigvettük az elindulást. Gondolni kell a cégnévre, a tevékenységi körre, és persze nem árt felmérni a piacot. A bejegyzett székhely pedig valóban nem elhanyagolható tényező, hiszen onnantól kezdve az lesz a mi kis „főhadiszállásunk”, ott keresnek majd minket, még a leveleket is oda postázzák.
Apropó levelek. Teljesen ledöbbentem, mikor elmesélték, hogy valakinek csak azért szüntették meg a vállalkozását (azaz törölték az adószámát), mert egy küldemény visszavándorolt az érintett szervhez.
Időt és energiát spórolnak nekünk
Ajánlott egy remek oldal (székhelyszolgáltatás budapest), ahol ezeknek a részleteknek is utánanézhettem. Számos érdekes kapcsolódó információ mellett, gyakorlati tanácsokkal is ellátnak.
Ha valaki felkeresi az oldalt, láthatja, milyen egyszerű a székhelyszolgáltatás alkalmazása, és mennyi mindenben segítik a vállalkozó életét. A szakemberek segítsége hatalmas terhet vehet le vállainkról.
Az adminisztrációt is ők intézik
Nekem a hátamon is feláll a szőr, amikor a postára kell szaladgálni, meg nyomtatványokat kell „vadászni”. Ezért az első és remek hír volt számomra, hogy nekem nem kell a különféle adminisztrációval bajlódnom. Ezt ők megoldják. Olyannyira megoldják, hogy így megúszom az irodabérlés költségeit is.
Beszéltem a levelek kézbesítésének fontosságáról is. Soha nem lehet elég figyelmes az ember. Erről egyébként részletesebben az említett weboldalon is olvashatsz: https://szekhelyszolgaltatas24.hu/
Nos, jó hír a vállalkozó kedvű sorstársaimnak, hogy a székhelyszolgáltatás budapest oldalának igénybevételekor nem kell nekünk a postára futkosni, és órákig sorban állni. Ezek is mind olyan tényezők, melyek a valódi, alkotó tevékenységünktől szakítanak el. Ezért ezt az időt megspórolják nekünk, és átveszik helyettünk a küldeményeinket, még iktatják is számunkra, tehát rövid időn belül hozzáférhetőek elektronikusan is. Megbízható és precíz módon, ami így valljuk be megnyugtató érzés.
A saját szférád a privát szférád marad
Ha élünk az említett szolgáltatás lehetőségével, akkor nem kell a saját otthonunkat erre a célra felhasználni. Azaz ténylegesen nem hozzánk kopogtatnak be a különféle hatóságok, és nem az otthonunkat érintik az intézkedések.
Persze ehhez az is kell, hogy megnyugtató módon ne egy bérelt irodahelyiség szolgáljon székhelyül számunkra.
Hiszen a saját tulajdonú ingatlanba bejelentett székhely nincs kitéve olyan kockázatnak, hogy mint akár egy bérleti szerződés, egyik napról a másikra megszűnik. Céljaink eléréshez pedig nélkülözhetetlen hosszútávon az egyensúly kialakítása, ez persze életünk minden területére igaz.
Még a cégtábla kihelyezését is ők intézik
Bevallom, a téma tanulmányozása közben jó sok mindenre rájöttem.
Ezt bizonyítja az is, mennyi mindent másként látok, és ezekre nem is gondoltam korábban. Például a kötelező cégtáblára és annak kihelyezésére is másként gondolok ma már.
Tényleg eltűnhet onnan? Vagy nem jól látható egy adott közterületen? És ezt mindig ellenőriznem kéne?
Ha ezzel a szolgáltatással élek, akkor ezt a terhet is leveszik a vállamról. Ennek nyomán nem kell félnem attól, hogy törlési eljárást indítanak ellenem, mert mindent az aktuális szabályozáshoz híven végeznek el.
Biztos nem vagyok egyedül azzal a félelemmel, ha egy hatósághoz kell írásban fordulni. Reagálni kell egy problémára, vagy jogorvoslatért kell folyamodni.
Hogy kezdjem el? Mi erre a bevált formula?
Van esetleg erre a célra külön formanyomtatvány?
Már most megfájdul a fejem ezektől az intézkedésektől.
Azonban a székhelyszolgáltatás igénybevételével egyszerre áll mögöttünk egy kiváló stáb, akik még a hatóságkezelést is elintézik helyettünk. Igen, jól olvastátok, még ezt is elintézik helyettünk.
Mi nyugodtan hátradőlhetünk a kényelmes fotelünkben, tervezhetjük tovább vállalkozásunk életének mindennapjait. Ezen kényelmetlen feladatot is nyugodtan rájuk bízhatjuk.
Komoly tapasztalat áll mögöttük
Nem szeretem elnagyolni a fontos ügyek intézését, de mivel az ismerősöm is élt ezzel a lehetőséggel, és a cég mögött is komoly tapasztalat áll, bevallom, én hiszek nekik. A jövőben talán mégis elindulok a vállalkozás útján?